فصل جدید سریال انیمیشنی Love, Death and Robots را از دست ندهید
عشق، مرگ و ربات ها (Love, Death and Robots) در دو فصل اول خود که از نتفلیکس پخش می شد با ارائه تعداد زیادی انیمیشن کوتاه علمی تخیلی و ترسناک – و گهگاهی هر دو به طور همزمان، نام خود را به خوبی به ارمغان آورده است. خونی و احشایی بوده اما اغلب ناهموار است.
برای هر رساله هوشمندانه ای در مورد ماهیت بشریت، یک گورترین داستان وجود داشت که خونین و تکان دهنده بود و چیز کمی دیگر. اما با جلد 3، میتوان گفت قویترین مجموعه تاکنون را دریافت میکنیم:
9 ژانر کوتاه بدون پیوند ضعیف در میان آنها
شاید تاثیرگذارترین چیز در مورد فصل سوم این باشد که شلوارک های کوتاه، که از هفت تا 21 دقیقه طول می کشند، چقدر متنوع هستند. مورد علاقه شخصی من The Very Pulse of the Machine به کارگردانی امیلی دین است که فضانوردی را دنبال می کند که در قمر مشتری Io گیر افتاده است. همانطور که او جسد یک همکار مرده را از طریق یک منظره متروک به امن می کشاند، او شروع به توهم می کند… احتمالا. این می تواند داروهایی باشد که او را زنده نگه می دارد، یا می تواند سیاره الهام گرفته از موبیوس باشد که مستقیماً با او صحبت می کند. هر چه که باشد، تماشای آن فوقالعاده است و با نت خاصی به پایان میرسد.
نکات برجسته دیگر عبارتند از سفر بد دیوید فینچر، داستان هولناک گروهی از ملوانان که توسط یک خرچنگ گرسنه غول پیکر که آنها را مجبور می کند اولویت های خود را دوباره ارزیابی کنند. این نه تنها به خاطر معضلات اخلاقی اش، بلکه به خاطر واقع گرایی وحشتناکی که با آن هیولاها و احشاء خود را نشان می دهد، قابل توجه است.
این ماده کابوس است. به طور مشابه، جیبارو، از کارگردان آلبرتو میلگو، یک چشم انداز وحشتناک است که در آن یک شوالیه ناشنوا تماشا می کند که تمام جوخه خود توسط یک آژیر طلایی قبل از دو میدان در یک نبرد سرگردان و بی کلام کشته می شود. Swarm تصور می کند که اگر انسان ها سعی کنند نژاد صلح آمیزی از حشرات بیگانه را به بردگی بگیرند چه اتفاقی می افتد. اسپویلر: خوب پیش نمی رود.
شاید تاثیرگذارترین چیز در مورد جلد سوم عشق، مرگ و ربات ها این باشد که حتی داستان های به ظاهر کلی هم جالب می شوند. فیلم کوتاه زامبی نمادین – Night of the Mini Dead به کارگردانی رابرت بیسی و اندی لیون – نمای پرنده ای از آخرالزمان مرده را نشان می دهد و نسخه ای تسریع شده از رویدادها را با سبک هنری شایان ستایش نشان می دهد که آن را شبیه اسپین آف StarCraft می کند.
این تقریباً مانند یک تایم لپس از مرگ ما به دست زامبی ها است. و سپس دو داستان وجود دارد که با گروهی از سربازان اسلحهباز در حال کاوش در برخی کوهها شروع میشود – اما این دو در جهتهای بسیار متفاوتی پیش میروند. Kill Team Kill، ساخته کارگردان جنیفر یو نلسون، یک نبرد غم انگیز شاد با یک خرس مکانیک است، در حالی که In Vaulted Halls Entombed، به کارگردانی جروم چن، قبل از تبدیل شدن به Returnal، بازی Call of Duty را شروع می کند.
جلد سوم حتی با بازگشت سه ربات که بار دیگر در حال سفر در میان بقایای بشریت هستند تا بفهمند ما در Exit Strategies به کارگردانی پاتریک آزبورن چه کسی بودیم، به مجموعه گلچین اضافه می کند. این بار، آنها بر پناهگاههای آخرالزمانی ما متمرکز شدهاند، از اردوگاههای تندرو بقا و تانکرهای نفتی که به روز شده تا زمینهای بازی میلیاردرهای فناوری و پناهگاههای زیرزمینی برای نخبگان سیاسی. تلخ و خنده دار است و با این درک مهم به پایان می رسد که “انسان ها بدترین هستند.”
لزوماً یک خط عبوری وجود ندارد که نه فیلم را به هم متصل کند، فراتر از این واقعیت که همه آنها انیمیشن های کوتاهی هستند که علمی تخیلی و ترسناک را بررسی می کنند. برخی از آنها خون زیادی دارند و برخی تفکرات عمیق آینده بشریت دارند – و برخی هر دو را دارند. اما وقتی هر یک از شورت ها بسیار متمایز و جالب هستند، این بافت همبند در اینجا واقعاً ضروری نیست. بله، شما تعداد زیادی مرگ و روبات (و کمی عشق) دریافت می کنید. اما ویژگی اصلی جلد سه این است که، خوب، برجستهای وجود ندارد: در اینجا 9 فیلم ژانر عالی وجود دارد که همگی با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. شاید انسانیت بدترین باشد، اما حداقل می توانیم چیزهای جالبی بسازیم.